İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?

İnstagram’dan reklam çıkmak 400 milyonu aşkın kullanıcının oluşturduğu dev pazardan pay almak isteyen bireysel ve kurumsal kullanıcıların seçtiği bir pazarlama stratejisidir. Facebook ile birlikte Meta çatısı altında yer alan İnstagram, çeşitli reklam modelleri ile hedeflerine ulaşmak isteyen girişimcilerin, içerik üreticilerinin ve işletmelerin tercih ettiği platformlar arasında yer alıyor. Düşük bir bütçe ile reklam çıkılarak yüksek geri dönüşüm elde edilen İnstagram’da tıpkı Facebook’ta olduğu gibi çeşitli filtreleme kriterleri kullanılarak hedef kitle tanımlaması yapılabiliyor. İnstagram reklamı vermek bir işletmenin görünürlüğünü artırırken hedeflenen sayfa görüntülenmesi, okunma sayısı, tıklama artırılması veya satış yapılması gibi hedeflerin gerçekleştirilmesine olanak tanıyor.

İnstagram’dan reklam yayınlanması için gereken tek şey ise bir Facebook hesabı. Bugün, ülkemizin neredeyse tamamı bir Facebook hesabına sahip ve Facebook tarafından satın alınan İnstagram da bugün Facebook ile birlikte bir Meta şirketi. Peki, 400 milyonu aşkın İnstagram kullanıcısı arasında fark edilmenizi kolaylaştıracak reklamlar nasıl hazırlanır? İşte tüm detayları ve resimli anlatımları ile İnstagram reklamı ve nasıl sponsorlu reklam çıkılacağı hakkında bilinmeyenler…

İNSTAGRAM REKLAMI NEDİR?

İnstagram reklamı geniş kitlelere erişim anlamında kullanılan bir “dijital pazarlama” aracıdır. İşletmesini ya da markasını büyütmek, gönderilerini daha geniş kitlelere ulaştırmak ya da takipçi sayısını artırmak isteyenlerin sıkça başvurduğu bir yöntemdir İnstagram reklamları. Tek başına satış yapılabilen bir platform olmanın yanında İnstagram, farklı pazaryerleri ya da web sitesi üzerinden satışı yapılan ürünlerin tanıtımı için de sponsorlu reklam seçenekleri içerir.

İnstagram reklamları hedef kitle filtrelemesi, bütçe optimizasyonu ve geri dönüşüm istatistiklerinin takip edilmesi gibi pek çok önemli avantaj sağlar. Bu yolla yayınlanan bir reklam kampanyası çeşitli nedenlerle başarısız olsa bile yapılacak iyileştirmeler ile hedeflerin ötesine geçmek mümkündür.

İnstagram’da Reklam Vermek Mantıklı Mı?

İnstagram’da reklam vermenin sonuçları oldukça etkileyicidir. 18 ve 34 yaş arası kullanıcı kitlesi ile dinamik bir pazarlama platformuna dönüşen İnstagram’da markalar tarafından yapılan araştırmalar, neden reklamların etkili olduğunu ortaya koyuyor. İnstagram dijital reklam için uygun bir platformdur ve kullanıcıların yüzde 90’ını bir reklam ile harekete geçirme potansiyeli taşır!

İnstagram ayrıca hedef kitle filtrelemesi ile yüksek geri dönüşüm oranları elde edilmesini sağlar. Niş bir kitle tanımlaması yaparak reklamlarınızı doğrudan ilgilenen kullanıcılara ulaştırabilir, hem geri dönüş alma şansınızı artırır hem de reklam maliyetlerinizi kısabilirsiniz. Kullanıcıların satın alma kararlarına etki etmek ve markanızı öne çıkarmak için İnstagram’ın iyi bir seçenek olduğunu düşünebilirsiniz.

İnstagram Reklam Verme Ücretleri Nedir?

İnstagram’da reklam maliyetleri yine Facebook’ta olduğu gibi TBM (Tıklama Başına Maliyet) ve BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) gibi ölçütlerle belirlenir. Bir reklamın tıklama başına ortalama maliyeti 0,83 dolar düzeyindedir. Bin gösterim başına ise bu maliyet 4,80 dolar civarındadır. Bir reklamın maliyeti ise yapılan düzenlemeler ardından iletilen İnstagram teklifi ile ortaya çıkar. Reklam kalitesi, dikkat çekme potansiyeli ve yayınlanacak alan gibi kriterlere göre maliyetler değişiklik gösterebilir.

İnstagram Reklam Modelleri Nelerdir?

İnstagram’ın reklam modelleri kısaca şu şekilde açıklanabilir:

  • Fotoğraf Reklamları: Gerekli hallerde bir metin eklenebilen görsele dayalı reklam türüdür.
  • Video Reklamları: 120 saniyeye kadar videoların kullanıldığı reklam türüdür.
  • Dönen Reklamlar: En fazla 10 resim ya da video görüntülemesine izin verilen bir İnstagram reklam modelidir.
  • Hikaye Reklamları: Kullanıcıların akış ya da keşfet bölümlerinden ulaşabildikleri bir reklam modelidir.
  • Koleksiyon Reklamları: Bir resim ya da video ile birlikte bir ürün kataloğunun görüntülenmesini sağlayan reklam seçeneğidir.
  • Keşfet Reklamları: İnstagram’ın “Keşfet” menüsü altında görüntülenen reklam türleridir.

İNSTAGRAM’DA NASIL REKLAM VERİLİR?

İnstagram’dan reklam vermek için birden fazla alternatif yol var ve bir tanesinde İnstagram hesabına sahip olmak gerekmiyor. Facebook üzerinden de İnstagram reklamı vermek mümkün ve bu seçenekte bir İnstagram hesabına sahip olma zorunluluğu bulunmuyor. Her ne kadar gerekmese de bir İnstagram hesabına sahip olmanızın işletmeniz için pozitif bir durum olduğunu hatırlatarak sizlerle sosyal medya devinde nasıl reklam çıkabileceğinin ayrıntılarına geçiyoruz…

Facebook Reklam Yöneticisi ile İnstagram Reklamı Verme

Reklam yöneticisinden İnstagram’da reklam yayınlamak ilk tercih edilecek yöntemdir. Bu yöntemde ilk olarak İnstagram ile Facebook hesabınızı birbirinize bağlamanız gerekir. Daha sonrasında Facebook Business Manager üzerinden İnstagram’a reklam çıkabilirsiniz. İşleme ait detaylar ise aşağıda sizlerle adım adım paylaşılıyor:

  1. https://business.facebook.com/ adresini tarayıcınıza girin.
  2. İşletme hesabınıza ait giriş bilgilerini kullanarak Facebook Business Manager hesabınıza girin.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Profil fotonuzun hemen altında yer alan ve yukarıda ekran görüntüsü paylaşılan “Reklam Oluştur” butonuna tıklayın.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Karşılaştığınız yukarıdaki ekranda hedeflerinizi seçmeniz gereklidir. İnstagram’da reklam yayınlayarak ne hedefliyorsunuz? Tıklama, gösterim, mesaj, vb. seçiminize uygun gelene seçenek üzerine tıklayın ve işleme devam edin.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • “Hedef Kitle” bölümünü düzenlemek için kalem işareti ile gösterilen simgeye tıklayın. Açılan ve yukarıda detaylıca anlatılan ekranda yaş, cinsiyet ve konum ile ilgili filtrelemeleri ayarlamanın ardından “Hedef Kitleyi Kaydet” butonuna tıklayarak değişiklikleri kaydedin.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Reklamın ne kadar süre ile yayınlanacağını belirleyin. Dilerseniz turuncu çerçeve içinde gösterilen alanı aktifleştirerek reklamınızı sürekli yayında tutabilir, dilerseniz reklam başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyerek kaç gün gösterimde kalacağını tanımlayabilirsiniz.
  • Reklamın ne şekilde konumlandırılacağını ayarlayın. Konumlandırma ayarlarının hemen yanında yer alan bölümde reklamınızın nasıl görüntüleneceğini takip ederek en uygun seçimi yapabilirsiniz.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Reklam maliyetlerinizi ayarlayın. Otomatik olarak TRY cinsinden olan reklam ücretinin para birimini değiştirebilir ve yukarıda mor çerçeve ile gösterilen alandan bütçenizi artırabilir ya da azaltabilirsiniz.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Son olarak ödeme yöntemi eklemeniz gereklidir. Yukarıdaki görselde ok ile işaret edilen “Ekle” butonuna tıklayarak reklam ödemesini gerçekleştirmek için uygun ödeme yöntemini ekleyerek reklamı yayınlayın.

İnstagram Üzerinden Reklam Verme

İnstagram’dan reklam verilmesi için doğrudan uygulamayı kullanabilirsiniz. Daha pratik reklam kampanyası oluşturulabilen bu yöntemde reklam üzerindeki kontrol de sınırlıdır. Fakat İnstagram reklamları konusunda yeni olanlar için bu yöntem oldukça basit ve sürecin anlaşılması için yeterlidir. Fakat reklam çıkabilmek için İnstagram hesabının profesyonel hesaba geçirilmesi gereklidir.Tüm detayları ile birlikte İnstagram uygulaması üzerinden reklam çıkmak için şu işlemleri tekrarlamanız yeterlidir:

  1. İnstagram uygulamasını çalıştırın.
  2. Profilinize giriş yapın.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Ekranın sağ üst köşesinde yer alan ve üç yatay çizgi ile gösterilen sembole dokunun.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • “Ayarlar ve gizlilik” sekmesine giriş yapın.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Sayfada aşağı inin ve yukarıda gösterilen “Profesyoneller için” başlığı altındaki “Hesap türü ve araçları” sekmesine dokunun.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Yukarıda kırmızı ok ile gösterilen “Profesyonel hesaba geçiş yap” sekmesine dokunun ve birkaç aşamalık işlemleri tamamlamanın ardından hesabınızı işletme hesabına dönüştürün.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Hesabınızın dönüşümünü tamamlamanın ardından profilinize geçiş yapın ve profile yeni eklenen “Reklam Araçları” butonuna dokunun.
İnstagram Reklamı Nasıl Verilir?
  • Reklam için bir gönderi seçmek adına sarı ok ile gösterilen “Bir gönderi seç” butonuna dokunun ve gönderinizi seçin. Kırmızı çerçeve ile gösterilen alandan yayımlanmadan önceki reklamın son halini gözlemleyebilirsiniz. Oluşturulan reklama onay vererek İnstagram reklamı vermek için tüm işlemleri tamamlayabilirsiniz.