Facebook Reklamı Nasıl Verilir?

Facebook’tan reklam çıkmak daha geniş kitlelere ulaşmanın anahtarını elinde tutuyor. 1,3 milyarı aşkın kullanıcısı ile büyüleyici bir pazara sahip olan Facebook, dünyanın en kalabalık ülkesi Çin’in ardından en kalabalık topluluk olarak dünya ikincisi konumunda. İçerik üreticileri ve işletmeler için sponsorlu reklam verme opsiyonunu sunan Facebook, bu yolla milyarlarla ifade edilen Pazar payından alınabilecek payın artırılmasına yardımcı oluyor. Basit birkaç işlem adımı ve bütçe planlaması ile Facebook reklamı vermek mümkünken, verilen reklamın dönüşümünü takip etmek ve reklamı uygun şekilde optimize etmek de basit. Google’dan sonra en çok ziyaret edilen uygulaması olan Facebook’ta nasıl sponsorlu reklam verebileceğinizi ve bu tercihin size neler kazandıracağını yazımızda sizler için ayrıntılı olarak ele aldık.

FACEBOOK REKLAMLARI NEDİR?

Facebook reklamı verdiği hizmet, yayımladığı içerik ya da satışını yaptığı ürün için hedeflerine ulaşmak isteyen kullanıcı ve işletmelerin yararlanabilecekleri bir dijital pazarlama stratejisidir. En eski sosyal medya mecralarından olan Facebook milyarı aşkın kullanıcı sayısı ve her yaştan hedef kitle ile markalara önemli bir Pazar oluşturuyor.

Facebook reklamları, uygulama yanında “Meta” çatısı altında yer alan Instagram, Messenger ve Audience Network gibi platformlarda da görüntülenir. Ücretli olarak verilen reklam seçenekleri ile işletmeler ve pazarlamacılar ürün veya hizmetlerini tanıtmak için demografik yapı, cinsiyet, ilgi alanı, yaş ve konum gibi pek çok filtrelemeden yararlanabilirler.

Facebook’ta Reklam Çeşitleri Nelerdir?

Facebook’un reklam türleri hedeflere göre uygulama tarafından çeşitlendirildi. Bahsi geçen reklam seçenekleri şunlardır:

  • Sayfa Gönderisiyle Etkileşim: Yapılan bir Facebook paylaşımına reklam vermek için kullanılır.
  • Sayfa Beğenmeleri: Facebook’taki bir sayfanın beğeni sayısını artırmak adına kullanılır.
  • İnternet Sitesine Tıklamalar: Web sitesi trafiğini artırmak için kullanılır.
  • İnternet Sitesi Dönüşümleri: Web sitesine ait üyelik, satış, vb. bir işlemi artırmak için kullanılır.
  • Uygulama Yüklemeleri: Geliştirilen bir uygulamanın yüklenmesini teşvik etmek adına kullanılır.
  • Uygulamayla Etkileşim: Uygulama içi etkileşimi artırmak için kullanılır.
  • Etkinlik Yanıtları: Düzenlenen Facebook etkinliğine katılımı artırmak için kullanılır.
  • Teklif Alımları: Facebook tekliflerinin tanıtılması için kullanılır.
  • Video Görüntülemeleri: Yayınlanan bir videonun görüntülenme sayısını artırmak adına kullanılır.

Facebook Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Facebook’ta reklam çıkmanın artıları sıralanan reklam türlerinden de anlaşılacağı şekilde faaliyet gösterilen alanda daha geniş bir kitleye ulaşmaktır. İster video paylaşımı yapın, isterseniz bir ürün veya hizmet satışı… Facebook’tan vereceğiniz bir reklam ile hedefinize daha hızlı sürede ulaşmanız kolaydır. Konuyu özetlemek gerekirse “Neden Facebook’ta reklam vermeliyim” sorusuna da yanıt olacak sponsorlu reklamların avantajları hakkında şunlar söylenebilir:

  • Reklam dönüşümüne nazaran çok daha düşük maliyetle tanıtım gerçekleştirebilirsiniz.
  • Daha geniş bir hedef kitleye tanıtımınızı gerçekleştirebilirsiniz.
  • Reklamlarda gerekli filtrelemeyi kullanarak bütçenizi optimize edebilirsiniz.
  • Ürün satışlarınızı artırabilir, sayfa beğenmelerinizi çoğaltabilir ya da markanızdan daha geniş bir kitlenin haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Verilen bir reklama ait dönüşüm rakamlarını inceleyerek bir sonraki kampanyanızı optimize etme şansını yakalayabilirsiniz.
  • Markanıza olan aşinalığı artırarak müşteri sadakati ve güveni oluşturabilirsiniz.

Facebook Sponsorlu Reklam Ücretleri Nedir?

Facebook’ta reklam ücretleri dolar bazında belirleniyor ve tıklama başı maliyet (TBM), gösterim başına maliyet (BGBM), işlem başına maliyet (EBM) veya beğeni başına maliyet (TBM) gibi farklı teklif verme stratejilerine göre şekilleniyor. Facebook reklam maliyetini etkileyen bu seçimler ile bütçe oluşturularak kampanyaya ait tüm detaylar belirlenebiliyor. Genellikle Facebook’ta reklam ücretleri tıklama başına 0,50 dolar gibi düşük bir ücretle belirlenir. Gösterim, tıklama veya diğer etkileşim türlerine göre reklam maliyetleri değişebilir.

FACEBOOK SPONSORLU REKLAM NASIL VERİLİR?

Facebook’ta reklam yayınlamak için birkaç alternatif yol bulunur. Uygulama içinde verilecek reklamlar için “Reklam Yöneticisi” ve “Reklam Merkezi” olmak üzere iki seçim yapılabilir. Gelin, hep birlikte bu iki seçenekle Facebook reklamı verme işleminin detaylarına göz atalım…

Facebook Reklam Merkezi Üzerinden Nasıl Reklam Verilir?

Reklam merkezinden Facebook’ta reklam yayınlamak pek çok işlemin manuel olarak yapıldığı bir yöntemdir. Yaygın olarak kullanılan bu yöntem ile Facebook’ta reklam oluştura işleminin adımlarına göz atalım:

  1. Facebook web sitesine giriş yapın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Ekranın solunda yer alan ve yukarıda paylaşılan görseldeki menüde “Reklam Merkezi” sekmesine giriş yapın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Sekmeye tıklamanın ardından Facebook’taki en sık kullanılan sayfa, profil ya da gruba ait reklam ekranı açılır. Sayfa, grup ya da profil seçimini yapmanın ardından yukarıdaki ekranda gösterilen iki farklı seçeneği kullanarak “Reklam Oluştur” butonuna tıklayın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Size sunulan üç farklı reklam türünden uygun olanı seçmek için ilgili sekmenin üzerine tıklayın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Meta Reklam İlkeleri’ni kabul etmek için “Kabul Ediyorum” butonuna tıklayın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Yukarıda açılan ekranda reklam görünümünü hazırlamanız mümkündür. Kırmızı çerçeve ile gösterilen alanda isterseniz reklamda kullanmak üzere bir gönderi seçebilirsiniz. Mor çerçeve içine alınan alanda reklam için bir açıklama yapabilir, yeşil çerçeve ile gösterilen alanda ise reklamda kullanacağınız bir medyayı seçebilirsiniz.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Sayfada aşağı doğru indiğinizde hedef kitle düzenlemeleri karşınıza çıkar. Yukarıda gösterilen kalem simgesine tıklayarak hedef kitle optimizasyon menüsüne ulaşabilirsiniz.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Hedef kitle filtreleme ekranı yukarıda gösterildiği gibidir. Kırmızı çerçeveli bölümde cinsiyet, mavi çerçeveli bölümde yaş ve turuncu çerçeveli bölümde ise konum filtrelerini kullanabilirsiniz. Yaptığınız ayarlamalar sonucunu yeşil çerçeve ile gösterilen alandan takip edebilir ve ayarları kaydetmek için kahverengi çerçeve ile gösterilen “Hedef Kitleyi Kaydet” butonuna tıklayabilirsiniz.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Bir sonraki ekranda reklam süresi ve bütçe ile ilgili ayarlamalar yapılır. Dilerseniz kahverengi ok ile gösterilen kutucuğu işaretleyerek reklamın sürekli yayınlanmasını sağlayabilir, dilerseniz mor çerçeve ile gösterilen alanda reklam bitiş tarihini manuel olarak ayarlayabilirsiniz. Son olarak açık mavi çerçeveden reklam bütçesini ayarlayarak bu bölümü tamamlayabilirsiniz.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  1. Reklamınızın Facebook yanında Instagram, Messenger ve Meta Audience Network gibi alternatif araçlarda yayınlanmasını istemiyorsanız kırmızı çerçeve ile gösterilen alanı devre dışı bırakın. Kahverengi çerçeveli alanda reklam ödeme yöntemini seçerek ödeme işlemini yapabilirsiniz.
  2. Ödemenin ardından reklamınız belirlenen tasarım ve süreler içinde Facebook’ta tanımladığınız hedef kitleye ulaştırılır.

Facebook Reklam Yöneticisinden Sponsorlu Reklam Nasıl Verilir?

Reklam yöneticisi ile Facebook’ta reklam oluşturma işlemleri Meta tarafından sunulan profesyonel bir ara yüz üzerinden gerçekleştirilir. Tek bir ekran üzerinden reklama ait tüm detayların takip edilebildiği Reklam Yöneticisi ile Facebook’ta reklam kampanyaları oluşturarak hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İlgili işlem sürecine yönelik takip etmeniz gereken işlem basamaklarını ise aşağıdan izleyebilirsiniz:

  1. Facebook uygulamasını açın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Ekranın solunda yer alan menüde “Reklam Yöneticisi” seçeneğine tıklayın.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Ekranın solunda yer alan ve üzerine geldiğinizde yukarıdaki ekran görüntüsü ile karşılaştığınız bölümde hedef kitlenizi tanımlamanız, fatura için gerekli bilgileri vermeniz ve reklam hesabı için gerekli ayarlamalarınızı yapmanız istenir.
Facebook Reklamı Nasıl Verilir?
  • Ayarlamaları tamamlamanın ardından “Kampanya” başlığı altında yer alan “Oluştur” butonuna tıklayarak kampanyanızı hayata geçirebilirsiniz.
  • Reklam yöneticisi, bazı ayarların otomatik olarak yapılarak her kampanya döneminde yeniden ayarlanma zorunluluğunu ortadan kaldırır. Bir kez burada yaptığınız düzenlemeler siz değiştirmedikçe her Facebook reklamı verme işlemi için otomatik olarak ayarlarınız yüklenir.